27 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Pam Lippmann - WaarBenJij.nu 27 februari - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Pam Lippmann - WaarBenJij.nu

27 februari

Door: PamLippmann

Blijf op de hoogte en volg Pam

27 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

We waren pas laat gaan slapen, maar vandaag moesten we toch om 6 uur opstaan. We gingen voor het eerst naar de Emil Weder Middelbare School. Ik vond het best spannend, omdat ik vandaag voor het eerst mijn buddy ging ontmoeten, terwijl iedereen zijn of haar buddy al had gesproken en ontmoet. Toen we op de school aankwamen om 7 uur zaten we buiten te wachten op onze buddies. Ik had al van andere buddies gehoord dat mijn buddy erg verlegen was en dus had ik niet verwacht dat ze naar míj toe zou komen. Na 10 minuutjes wachten kwam Shanell, mijn buddy, naar mij toe om te vragen of ik haar buddy was. Ze was zo lief en nam me meteen mee naar haar vriendinnen en naar de aula. In de aula hadden we een soort kerkdienst. Ik vond dit erg indrukwekkend, omdat de man die de toespraak hield erg op de kinderen inpraatte over het geloof. Ik vond het wel heel erg mooi ook om te zien. Daarna zijn we even door de school gaan lopen en toen gingen we naar de eerste les. Het viel me meteen op dat de lessen op een andere manier werden gegeven dan in Nederland. Toen het pauze was ben ik samen met mijn buddy terug naar de aula gelopen, eenmaal daar stonden er op het podium allemaal hapjes die de ouders van sommige buddies hadden gemaakt. We hebben even wat gegeten en op het podium wat gedanst met een paar meiden en hun buddies. Hierna was er een soort Kung Fu show. Een man uit Kaapstad met 4 gouden medailles vertelde over hoe je alles kon worden wat je wilde en over nog veel meer. Hij vroeg een paar vrijwilligers op het podium om wat voor te doen en toen was het al afgelopen. Toen we terug naar het hostel gingen hadden we heel even de tijd om te rusten maar we gingen al snel weer naar het museum wat tegenover ons hostel lag. Hier vertelde een man van alles over Genadendal. 's Avonds kwamen de buddies bij ons hostel. We hebben met ze gedanst en gezongen. De buddies hadden het eten gekookt. Ik heb er alleen niks van kunnen eten omdat ik met hoofdpijn op bed lag. Het was dus geen late avond voor mij.